Kick off-dag med RF SISU Dalarna!

2024-04-16 i Allmänt

Lördagen den 27:e April är det en gemensam Kick-off dag för bowling-klubbarna i Vasahallen Simhall och Bowling. Med 1 år som kommunalt ägd bowlinghall, så är det läge att börja planera inför kommande säsong!

Tack vare att vi slipper kval-spel de kommande veckorna, så kan vi passa på att börja planera kommande säsong, och vi bjuder in även övriga föreningar och de som är intresserade av att gå med i någon förening som är verksam i bowlinghallen.

RF SISU Dalarna är på plats!

RF SISU Dalarna är på plats med konsulent Sofie Landqvist, och förhoppningsvis kan vi få med någon fritids-konsulent från Hedemora Kommun, som kan berätta om förutsättningarna att verka i Hedemora Kommun som förening. Före lunch riktar vi in oss på den säsong som varit i bowlinghallen......

Verksamheten 2024/2025?

Efter lunch blir det mer specificerade diskussioner och deltagarna får välja vilket ämne man vill vara med och påverka och planera i olika grupper.

-Det blir en liten inventering i vad vi har för verksamhet, och vad vi kan få för verksamhet i framtiden, säger Larsa Hallström i BK Granen. Bowlingen är en idrott som är lite unik, och här har vi chansen att utveckla detta ytterligare. Det viktigaste är dock att de som vill vara med och spela bowling, ska få chansen att påverka verksamheten!

Tack vare Hedemora Kommuns övertagande så har vi fått fantastiska förutsättningar till att bedriva bowlingverksamhet i Vasahallen, men samtidigt så ställs det högre krav från både kommunen, medlemmarna och de aktiva. Denna dag ska bli start-skottet för kommande säsong, och ett verktyg för medlemmarna att ge till föreningarnas årsmöte för beslut!

Program Kick-off dag!

Vasahallen Simhall och Bowling

Lördag 27:e April 10,00 – 17,00

Program Lördag!

09,30-10,00              Välkomst Fika och Mingel

10,00-12,00              Ett år i Vasahallen Simhall och Bowling!

RF SISU Dalarna informerar om hur man som förening kan utveckla sin verksamhet, samt diskussion kring befintlig verksamhet under året som gått….

12,00 – 13,00           Lunch på Stället ( RF SISU Dalarna bjuder på mat! )

13,00 – 15,00           Grupp-arbete om Säsongen 2024/2025

15,00 – 15,30           Avslutning Kick-off Dagen

15,30 – 17,00           After Kick-off på Stället!

BK Granen - Bowling Peter Snibb, Östra Järnvägsgatan 28 A 77635 Hedemora

Tel: +46705476163 E-post: petur-61-@hotmail.com