Hedemora Kommun stöttar "Björnligan"

2024-04-18 i Allmänt

På Torsdagens eftermiddag så fick BK Granens para-bowlare ett väldigt positivt besked av Fritids-förvaltningen. Man har beslutat att utöka samarbetet med para-bowlinggruppen i BK Granen.

Förvaltningens chef Niklas Nordahl och fritidskonsulenten Ida Kortesmäki har arbetat med att sammanställa vilka aktiviteter som går under LSS Fritid till säsongen 2024/2025, och dit hör Björnligans Träningar på Onsdagar....

Då Fritidsförvaltningen tycker att detta är en viktig målgrupp att stödja, och att bowling-gruppen är så stor, så har man beslutat att finansiera BK Granens hyreskostnader för Tränings-tiderna i Vasahallen Simhall och Bowling till kommande säsong.

-Det blir ju ingen intäkt för klubben, men för våra spelare så är det en viktig förändring ekonomiskt, då denna målgrupp har svårt att få ihop ekonomin, säger Larsa Hallström.

Adress

BK Granen - Bowling Peter Snibb, Östra Järnvägsgatan 28 A 77635 Hedemora